האם כדאי מבחינה בריאותית לעשות ברית מילה

הסיבה העיקרית

הסיבה העיקרית לעשיית ברית מילה הינה – רצון הקב"ה.

הקב"ה ברא את העולם וממילא יודע הכי טוב מה יועיל לנו. כתוב בזוהר (כרך ב שמות, פרשת תרומה דף קסא עמוד א) שהקב"ה הסתכל בתורה וברא את העולם על פי מה שכתוב בה. יוצא אם כן שאם אדם יקיים את התורה – יהיה לו הכי טוב שאפשר כבר בעולם הזה!

"ובגין דכד ברא קודשא בריך הוא עלמא אסתכל בה באורייתא וברא עלמא ובאורייתא אתברי עלמא"

לשון הזוהר (כרך ב שמות, פרשת תרומה דף קסא עמוד א)

כל מצוותיו נקראות בזוהר 'עצות' (עיטין, זוהר כרך ב שמות משפטים צו:, ובעוד הרבה מקומות), וזאת מכיון שמי שרוצה לקבל את המיטב מהעולם הזה צריך לשמוע לעצת היוצר היחיד של העולם בו אנו חיים.

בנוסף לכך, ידוע לנו היום כמה סיבות בריאותיות לעריכת מילה, והן:

1) מניעת בעיות בפין

אצל גברים לא נימולים תופעת הפרא פימוזיס שכיחה. פרא פימוזיס הינו מצב שבו העורלה לא חוזרת למקומה הטבעי, דבר שעלול להוביל לדלקות בעורלה או בעטרה.

2) מניעת דלקות בדרכי השתן (UTIׁׁׂׂ)

שכיחות הזיהום אצל תינוקות בשנה הראשונה לחייהם גבוהה פי 10 אצל ילדים לא נימולים. דלקות חמורות בילדות עלולות להוביל לבעיות בכליות מאוחר יותר.

3) מניעת מחלות מין

ישנן הוכחות מדעיות לכך שהמילה מפחיתה את הסיכון של גברים להידבק בנגיף האיידס מאישה נגועה. ההוכחות נצברו בעקבות מחקרים שבוצעו באפריקה.

ההסבר לכך הוא שהעורלה עשויה מקרום רירי שדרכו עלול לחדור הנגיף אל זרם הדם. אצל גברים נימולים שעורלתם הוסרה, הנגיף יכול לחדור דרך פתח השתן, שהוא קטן בהשוואה לגודל העורלה. לאור זאת כללו מספר מדינות אפריקניות, בהן שיעור האיידס גבוה, את נוהג המילה בתוכנית למניעת הדבקה בנגיף.
וכן המילה עשויה לתרום גם להפחתת הסיכון להידבק במחלות מין המועברות במגע מיני.

4) הפחתת הסיכון לסרטן הפין

סרטן באיבר הגברי אינו נמצא כלל אצל מי שנימול.

5) סרטן צוואר הרחם

על פי המופיע באתר Mayo Clinic השכיחות של סרטן צוואר הרחם נמוכה יותר בקרב נשים שבני זוגן נימול.

תינוקים שנימולים בכל מיני מקומות בעולם ובארץ

כדאי לדעת ש- 80% מהזכרים שנולדים בארה"ב עושים ניתוח להסרת הערלה (כמו ברית מילה שאנו עושים) עוד לפני שהם יוצאים מבית החולים. וכן כל בני המלוכה הבריטים נימולים. ובסה"כ אחד מכל שלשה אנשים בעולם – נימול. ובארץ ישראל 92% מהתושבים עושים ברית מילה!

נייר עמדה של ה-CDC

לרוצים להרחיב מעט ניתן לקרוא את הנייר עמדה של ה-CDC (המרכז לבקרת ולמניעת מחלות בארה"ב) שהתועלת בביצוע ברית מילה עולה על חסרונותיה (שוב, מדובר מבחינה מחקרית בריאותית בלבד, כי אם כך הקב"ה אמר סימן שזה הכי טוב ואנו לא צריכים את האישור שלהם)