סיבוכים לאחר ברית מילה

בצקת (נפיחות) אחרי ברית מילה

כחלק מתהליך ההחלמה של אזור הברית יתכן ויהיו בצקות בעור האבר (לפני העטרה). הבצקת נוצרת לרוב בעור הפריעה, ונראה כמו עור נפוח (כמו כוויה). זה נראה כמו פנימית של אופניים סביב האבר. זה טבעי לגמרי, וקורה אצל רוב התינוקות. במידה ויש בצקת או התנפחות שלא כמו שתארתי כאן – צריך ליידע את המוהל.

חום

במידה ויש לתינוק חום מעל 38 מעלות – חובה ליידע את המוהל. ובמידה והוא לא עונה – יש ללכת מיד למיון ילדים. ליילוד לא אמור להיות חום גבוה, ואם יש זה יכול להצביע על בעיה גופנית רחבה יותר.

יילוד זה עד גיל חודש, ויש אומרים עד חודשיים, ויש אומרים עד ג' חודשים (וכדאי להחמיר כמותם ולפנות למיון כשיש חום מעל 38).

אי עשיית שתן

התינוק צריך לעשות שתן בשעות הסמוכות לברית (שעה-שעתיים). במידה והוא לא עושה, והוא ינק כרגיל, חייבים ליידע את המוהל. לפעמים זה נגרם מחבישה הדוקה מדי.

האבר מכחיל

אבר שמכחיל זה יכול להצביע על בעיה באספקת הדם לעטרה. לפעמים זה נגרם מחבישה הדוקה מדי. יש ליידע מיד את המוהל.

אבל חשוב להבחין בין הכחלה בכל העטרה (שזה מסוכן) לבין הכחלה רק במקום מסויים בעטרה (שזה יכול להגרם מתהליך ברית המילה). ובכל מקרה בין כך ובין כך חובה ליידע את המוהל מיד.

תינוק שבוכה ללא הרף

תינוק יכול לבכות יותר מהרגיל בימים שלאחר הברית, זה טבעי, כואב לו. יש כמה אפשרויות להקל מעליו את הסבל (נובימול, עזרקאין, וכו'). אבל אם הבכי לא שגרתי (והילד יונק כרגיל ונותן שתן כרגיל) – זה סימן שמשהו מפריע לו ויכול מאוד להיות שזה קשור לברית. לכן חובה ליידע את המוהל.

הקאה

לא שכיח שתינוק מקיא לאחר ברית. ובכל זאת, היה והקיא, צריך לראות מה הסיבה.

קודם כל צריך לברר האם זו הקאה או פליטה. בפליטה האוכל נשפך מצידי הפה, ואילו בהקאה האוכל מושפרץ מהפה למרחק (ופליטה פחות חמורה מהקאה). 

האם התינוק אכל בקבוק של חלב אם או שמדובר בפורמולה? חלב אם זה הדבר הטבעי והטוב ביותר לתינוק, ולפעמים לתינוק יש רגישות לפורמולה (בעיקר על בסיס חלב), דבר שיכול להביא להקאה.

ובמידה וזו פורמולה, האם זו הפעם הראשונה שהתינוק מקבל פורמולה? כי אם הוא כבר אכל מספר פעמים פורמולה על בסיס חלב פרה הסבירות שיש לו רגישות לחלב פחותה. 

האם זו הפטמה שהוא אכל ממנה גם בעבר או שנתנו בפטמה אחרת בארוחה שהוא פלט ? לפעמים הפטמה לא מתאימה למבנה של הפה של התינוק, או שהחור שבפטמה גדול מידי והקיבה של התינוק לא עומדת בעומס. 

האם התינוק פלט בעבר בסיום הארוחות? (אם התופעה חזרה מספר פעמים זה מעיד שיש לו בעיה שמצריכה ברור, האם זה ריפלוקס או חלילה בעיה אחרת) מה התדירות שהוא אוכל כי אם התינוק קיבל מנה גדולה מדי של אוכל לפני הזמן, יתכן זה גרם לעומס על מערכת העיכול.

לסיבוכים הבאים תלחצו על כל אחד מהכותרות ותגיעו למאמר השלם.

הידבקות עור פריעה/ערלה לעטרה

הרפס

תסביב / עקמת באבר

דימום

זיהום